Zoek:
Onze webshop is Merkwaterbed.nl, een site die alles biedt voor de overtuigde waterbedslaper. Wilt u naar deze webshop worden doorgeschakeld? Ja
Sluiten.
 
Boodschappenlijstje Dreamzzz.
Drie gezellige winkels die onderling verschillen, onder meer wat betreft het aanbod in merken. In alle winkels vind u Auping, ClimaComfort, Comfortzone, 
seniorenledikanten en bedtextiel.

Exclusief in Den Haag: Pullman, Tempur en Velda. Geen waterbedden in deze vestiging!

Exclusief in Voorburg: Eastborn, Sand, Lunalife, Stretch Top en Poseidon waterbedden, M-Line en Merkenoutlet.

Exclusief in Rijswijk: Stretch Top waterbedden, Poseidon waterbedden, M-Line en Pullman.
We weten allemaal dat slapen belangrijk is en toch besteden we er te weinig tijd aan. Wie te weinig slaapt is eerder moe, presteert minder, wordt eerder dik (echt!) en loopt nog tal van andere gezondheidsrisico’s.
U moet dus niet alleen goed slapen, maar ook lang genoeg. Toch doet u dat hoogstwaarschijnlijk niet, tenzij u de uitzondering op de regel bent.

Het is nogal een bewering: u slaapt niet genoeg en toch is het feitelijk maar al te waar. In de moderne tijd halen de meeste mensen de 8 uur slaap niet. We gaan laat naar bed, kijken dan nog even tv in bed en denken dan de slaap snel te kunnen vatten, maar dat is niet altijd zo. Zeker niet direct na het kijken naar een spannende thriller of een romantische komedie, maar ook het beantwoorden van mails bijvoorbeeld kan een spelbreker zijn. U moet niet worden afgeleid als u in slaap wilt vallen. Hoe langer de slaap uit zal blijven, hoe korter uw nachtrust en dat is niet gunstig.

Let wel: we hebben nog niet eens over de kwaliteit van uw slaap, maar over de kwantiteit, de duur ervan. Ons lichaam – en zeker onze hersenen, ons brein – heeft voldoende slaap nodig om goed te kunnen functioneren. Wie niet genoeg slaapt, doet niet alleen zichzelf, maar ook anderen tekort. Uw concentratievermogen verslapt, uw prestaties nemen af, in het verkeer bent u minder alert en dat komt allemaal omdat u niet voldoende rust neemt. Die rust hebben uw spieren, organen en hersenen nodig om te herstellen van de inspanningen die ze dagelijks moeten leveren. Door te slapen geeft u ze rust en gelegenheid te herstellen. Komt u niet aan genoeg slaap toe, dan wordt u minder ontspannen, u eet meer en de kans is groot dat u ook dikker wordt omdat uw spijsvertering niet optimaal functioneert.

Kortom: u moet voldoende lang slapen om overdag goed te kunnen functioneren en om slank en fit te blijven. En in het weekeinde bijslapen dan? De verloren slaap inhalen door eens lekker helemaal uit te slapen? Dat is niet zo’n goed idee. Verloren slaap kan namelijk niet worden ingehaald. U kunt dus niet compenseren! Daarom: vermijd slaaptekort.


 
 
De kunst van het goed slapen.
 
Slapen een koud kunstje? Iedereen kan het? Vergeet het maar. Toegegeven, iedereen kan slapen. Maar goed en diep heilzaam slapen, volledig tot rust komen, dat is wat anders!
Aan welke voorwaarden moet worden voldaan om u goed te laten opstaan?
Onder meer aan deze:
  •  zorg voor goed verduisterde slaapkamer. Er zijn nog steeds hotels met slechte bedden en licht doorschijnende gordijnen. Onbegrijpelijk! Gelukkig verblijft u daar meestal kort. Maak thuis die fout niet. Een slaapkamer moet donker zijn, licht maakt ons alert, terwijl we juist moeten ontspannen. Slapen doe je daarom het best in het donker;
  • ga niet meteen naar bed na een hevige inspanning of een lange autorit, drink niet te veel alcohol voor het slapen gaan en eet evenmin kort voor het naar bed gaan;
  • vermijd heftige emoties, dus geen spannende tv, beter nog: helemaal geen tv in de slaapkamer….;
  • kies een goed bed, met een matras die bij uw lichaamsbouw en favoriete slaaphouding past;
  • vervang de matras(sen) na ongeveer tien jaar trouwe dienst door andere;
  • koop uw matrassen bij een echte specialist.

REM-slaap
 
Mensen slapen in cycli van ongeveer 1.5 uur. Het grootste deel van die tijd slapen we in feite nogal licht, maar tijdens de REM-slaap is dat anders. De REM-slaap staat voor Rapid Eye Movements. In dit onderdeel van onze slaap bewegen we onze ogen intensief achter de gesloten oogleden. Dan dromen we, onze hersens werken op volle toeren om de dag die voorbij is te kunnen verwerken. Het is van groot belang dat u vier, liever vijf of zes x per nacht, die REM-periode meemaakt! Dan staat u fitter en beter uitgerust en meer ontspannen op.
Dromen doen we, vooral tijdens onze REM-slaap. Dieren doen dat ook. Alle hondenbezitters kennen het fenomeen van slapende honden die janken en heftig met hun poten bewegen, ze zijn op jacht of op de vlucht, wie zal het zeggen? Zijzelf ook niet, ze zijn hun dromen vergeten zodra ze wakker worden, net als wij meestal. De droom hoeven we niet te onthouden, als we maar wel onthouden dat ze heel belangrijk zijn voor ons welbevinden!
 
Blijf dromen, dat is functioneel, zoals hiervoor is uitgelegd. Droom in een bed om van te dromen, droom in een bed van Dreamzzz, dat droomt zo veel fijner!